Facebook Şifre Kırma

Merhaba arkadaşlar, evet başlık ne kadar komik değilmi :)

Bu konu hala bu işlerle uğraşmanın boş olduğunu anlatmak adına açılmıştır!

Ülkemizde hala facebook şifre kırma vesaire gibi çoluk çocuk işlerine bulaşmış yüzlerce hatta binlerce insan var, cidden ağlanacak halimize gülüyoruz.

Facebook’un güvenlik ile alakalı çalışmalarından ve benzeri facebook şifre kırma gibi şehir efsanesi hikayelerden bahsedeceğim.

Bizim insanımız hala güvenli şifre oluşturamadığı için malesef ülkemizde kendini hacker zanneden zibidiler türedi, daha güvenli facebook hesabınız olması için neler yapmanız gerektiğinide iyi bir dille sizlere anlatacağım arkadaşlar.

Facebook 2004 yılında resmi olarak dünyaya açıldı ancak internet ile haşir neşir olmayan insanlar sadece facebook’u baz almıyorum sanal üzerinde ki bütün şifreli alanlarda 123456 , 12345,  654321, telefon numarası vs. gibi şifreler oluşturuyor(du), şu günlerdede durum bunu aratmıyor.

Facebook’a yeni üye olan rahat 10 üye’den 3 tanesi malesef bu hatayı yapıyor, kesinlikle güvenli şifreniz olması çok önemli çünkü sizinle zıt olan birisi aksi durumda şifrenizi deneme yanılma basit yöntemli şifreler ile hesabınızı ele geçirebilirsiniz.

 

 

facebook-sifre-kirma

 

 

Başta şu konuda mütabık olalım, facebook şifre kırma gibi bir olay yok, olmadı, olmayacak.

Serveti rakamlarla ifade edilemeyecek bir sistem nasıl güvenlik açığı verebilir facebook hesap patlatma işlemi yapılsın allah aşkına.

Facebook Şifre Güvenliği Nasıl Yapılır ?

Arkadaşlar evet cidden önemli bir konu, özel bilgilerinize mesajlarınızı başkalarının okumamasını istiyorsanız bu kısım sizi fazlasıyla ilgilendiriyor.

İnternet geçmişiniz eski değilse yani bu konularda yeterli bilgi ve pratiğe sahip değilseniz güvenli şifre oluşturamıyorsunuz, yani neler olabileceğini düşünmüyorsunuz bu gayet normal bir durum ancak bu yazımızı okuyup gerekeni yaparsanız bu tür saldırı girişimlerine uğramazsınız.

Öncelikle şunu söylemek istiyorum kesinlikle böyle basit şifreler kullanmayın, olabildiğince farklı karakterli şifreler oluşturdunuz bir örnek vermek gerekirse, a25320Be32 gibi rakamlı ve harfli özellikle büyük küçük harf olabilecek şekilde şifreler oluşturun, yani bu şu anlama gelmiyor adımı soyadımı büyük harfle yazıp sonunada cep numaramı yazayım değil, örnek veriyorum nasıl bir şifre oluşturursunuz unutmayacağınız şekilde ;

f521249Bi.    gibisinden böyle bir şifre oluşturup txt olarak masaüstünüzde saklayabilirsiniz, bir süre sonra zaten kopyalayıp yapıştıra yapıştıra ezberleyeceksiniz bu şifreyi, ama bahsettiğim gibi kesinlikle bu iş için cep numaranızı adınızı soyadınızı veya başkalarının bildiği bilgilerinizi şifre olarak kullanmayın.

Şifre oluşturucu ( password generater ) siteler yüzlerce var bu sitelerin herhangi birinde şifre generate edebilirsiniz yani karışık rakamlı ve harfli şifreler bunları ezberleyeceğinize emin olabilirsiniz bir süre sonra.

Diğer bir konu ise kesinlikle başka bir hesabınıza ait şifreyi facebook hesabınız içinde kullanmayın örnek veriyorum hotmail.com mail adresinizin şifresi y235!etotoT iken gidip bu şifreyi facebook şifreniz olarak belirlemeyin aksi takdirde hesabınızı ele geçirmek isteyen kişiler hotmail bilgilerinizi biliyorsa hesabınızı çalması an meselesidir.

Evet şifre ile olan kısmı umarım anlaşılır bir dile anlattım sizlere diğer bir konu ise Gizli yanıt evet çok önemli bir durum, gizli soru ile hesabın şifresini sıfırlama gibi bir  özellik var facebookta mutlaka kolay gizli yanıtlar belirlemeyin hesabınız için sadece sizin için gizli olan şeyler için bir gizli soru ve yanıt oluşturabilirsiniz.

Hesabınızı şüpheli İP’lere karşı koruma altına alın!

Evet mutlaka ama mutlaka hesabınızda mobil doğrulama yapın, yani mobil cep numaranız istediğinde bu numarayı tutupta sallamayın doğru numaranızı yazın aksi takdirde sallamış olduğunuz numaraya facebook hesap bilgileriniz sms olarak gidebilir, haliyle burada bir tuzağa daha düşersiniz.

Facebook hesabınıza mobil doğrulamayı yaptıktan sonra, Hesap ayarları kısmından güvenlik menüsünden başka ip ve önbelleklerden hesabıma giriş yapıldığında mobil onay kodu iste özelliğini aktif edin.

Örnek veriyorum başka bilgisayar ve ip lerden şifreniz dahi olsa giriş yapıldığında sizden mobil onay kodu yani cep telefonunuza gelen kodu talep eder facebook, bu saldırıyı yapan zihniyetler  henüz mobil onay kodu olayına bir çözüm getirmiş değil.

Önemli : Keylogger’ların kurbanı olmayın!

Evet konunun ana teması olabilecek başlık, saldırı yazılımlara karşı mutlaka bilgisayarınızda bir virüs programı bulunsun 2013 güncel sürüm olacak şekilde.

Keylogger nedir ;

Keylogger, bilgisayar klişesi olan virüs’ün ta kendisidir, tarayıcınıza ve sistem dosyalarınıza bulaşır, genellikle web sitelerinde yada sosyal ağ ortamlarında paylaşılır bu dosyalar, özellikle flash player yükle, hd izlemek için playerı yükle gibi uyarılara itimat etmeyin, .exe uzantılıdır çoğu keylogger’ın ancak günümüzde rus illegalci kişiler bu işin tarayıcı versiyonunu yapmış durumdalar yani örnek veriyorum google chrome tarayıcınız’da eklenti lere bulaştırılmış virüsleri indirirseniz, kesinlikle virüs programınız bunu algılamaz.

Keylogger’ın amacı nedir ?

Keylogger’ın amacı evet size bir çok şeyi yaptırabilir, tarayıcınızda giriş yaptığınız bütün şifreler saldırgan kişinin mail adresine anlık olarak düşer, örnek sizin facebook hesabınızı dilediği saatlerde dilediği gibi kontrol edebilir bu tarayıcı virüsler sayesinde, sayfalara yorum attırma otomatik paylaşım yaptırtma gibi spam tehlikesinede düşmemeniz için dikkatli olmanız gerekiyor.

O yüzden bir programı indireceğiniz zaman her zaman büyük program download sitelerini tercih edin örnek veriyorum flash player’ı indirecekseniz bu indirme işlemini adobenin orjinal sitesinden yapın, messenger indirecekseniz bunu bilinmedik sitelerden değil gezginler, tamindir.com gibi prestijli türkiyenin güvenli program download sitelerinden yapın.

Siz bu konuları dikkate alırsanız hiç bir şekilde hesabınız ile ilgili, yok facebook patlatma, yok facebook kırma gibi ibarelerde ortalıkta alıp başını gitmez.

Esen kalın şimdilik bu kadar.

Leave a Reply

Formatting: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>




Sponsor

Kauçuk Zemin Kaplama istanbul izmir evden eve nakliyat vito kiralama Konteyner - Kabin